Posuzování informačních technologií
Zvažujete pořízení nového informačního systému a/nebo technologie, obměnu stávajících systémů, nebo některých informačních systémů a/nebo technologií, které v současné době používáte? Používáte - jako většina klientů - informační technologie pouze jako mástroj pro podporu procesů činností, ale neřešíte rozvoj ICT jako celku? Máte zkušenost, že informace poskytované ICT (pokud jsou k dispozici) nejsou objektivní a nelze na jejich základě provádět kvalifikovaná rozhodnutí?
Příkladem může být zastaralý informační systém, který již není spolehlivý a již neodpovídá procesům organizace. Odpovědná osoba buď změnu vůbec nepřipouští, nebo jen takovou, která je pro danou osobu výhodná a pohodlná a ze které pro organizaci nevyplývá žádný zjevný prospěch.
V těchto případech je třeba posoudit informační technologie a systémy, identifikovat problémy, účelnost požadavků na ICT, stanovené cíle a na základě zjištěných informací doporučit další postup.
Společnost Geminas poskytuje organizacím v těchto oblastech následující služby:
- Analýzu stávajícího stavu / výchozí situace ICT a nastavených procesů pro potřeby následného objektivního posouzení účelnosti uvažované/požadované změny.
- Analýzu cílů organizace, požadavků managementu organizace a klíčových uživatelů. V případě potřeby posoudíme soulad požadavků s cíli organizace.
- Analýzu problémů, které vyplývají ze stávajícího stavu / výchozí situace a ověříme, zda jsou navrhovaná řešení těchto problémů v souladu s cíli organizace a požadavky managementu.
Uvedené služby se primárně vztahují k situacím, kdy klient o změně, případně rozvoji ICT uvažuje a připravuje jej. Často se však jedná o případy, kdy běžící projekt (realizace změny, případně rozvoje ICT) neprobíhá podle očekávání nebo nejsou splněny cíle, kterých mělo být dosaženo.
V těchto případech společnost Geminas poskytuje (nad rámec již uvedeného, které je vždy předpokladem pro následné služby):
- Analýzu stavu projektu, identifikace problémů a jejich příčin.
- Návrhy řešení uvedené situace, a to jak z hlediska technického (ICT), tak z hlediska organizačního (viz Krizové řízení projektu).
Výstupem všech uvedených služeb jsou vždy dokumenty, které jsou klientovi předány, s klientem projednány a jím schváleny.
Na všechny uvedené služby mohou navazovat další služby a to jak z oblasti ICT (např. Tvorba návrhů informačních systémů), tak z oblasti Řízení projektů.
Součástí nabídky mohou být i další služby, na základě individuálních potřeb klienta.
Nabídka ostatních specifických služeb "Informačních a komunikačních technologií" zahrnuje:
- Tvorba návrhů informačních systémů
- Tvorba zadání informačních systémů
- Realizace komplexních informačních systémů
- Podpora a provoz informačních systémů
- Poradenství v oblasti informačních technologií